lørdag den 26. juni 2010

Mere pulverlak




Så er jeg vist ved at have styr på pulverlakken.
Har prøvet flere fabrikater og der er stor forskel på pulveret.
Til de mindre dele, som mine jigshoveder er det ok bare at dyppe dem i pulveret, men de større pirke er svære at styre ved dyp og man får for meget pulver på. Nu har jeg fået noget andet hvidt pulver som er lettere end det første jeg havde og det kan nu fint bruges i mine airbruch, men det tager for lang tid at grunde pirkene i hvid med airbrush så jeg har bestilt en lidt større pistol fra US http://www.columbiacoatings.com/
Det eneste jeg er spændt på er at i US bruger de 110 volt...så jeg har indkøbt en omformer også i den lidt dyrere ende da den skal groundes ellers virker pulveret ikke da det fungerer ved at pulveret bliver plus ladet og den del du skal male er negativ ladet så de tiltrækkes.
Nu skal jeg bare have støbt flere pirke.
Jeg mangler iøvrigt lejemetal / hvidmetal / bogtrykkermetal....da ren bly er for blødt, er der nogen som kan hjælpe?

2 kommentarer:

  1. Hej Claus
    Jeg har brugt loddetin/loddestænger til at blande med blyet for at det bliver mere stift det virker fint
    Vh.
    Mikael

    SvarSlet
  2. Hej Mikael
    Tak for det, jeg vil prøve at blande lidt tin i. Kunne du ikke kontakte mig, jeg mistede dit mobilnummer sidste år da tlf. gik i UDU

    SvarSlet