tirsdag den 8. januar 2013

Endnu en torsketur...uden uheld :-)

Kom afsted igen i dag. Forholdene var perfekte, ingen vind og næsten ingen strøm. Efter 5 min fandt jeg den første bule, havde rigget til med 200 g pirk og ophængere og fik 6 fisk i de to første drev. Jeg kunne dog se at jeg kun drev 0.8 knob og riggede hurtigt om til det sjove fiskeri med små jigs ( 40 g), jerkbaitstang og 0.12 spunden. Næste bule blev fundet og første gang jiggen ramte bunden tog fanden ved stangen og jeg kom på arbejde, med både udløb og det hele :-) og dagens største på 3,2 kilo kom i båden. Sådan gik det meste af formiddagen og kun på den ene hale jeg lige havde lavet et par dage i forvejen med en specialfarve fra Bright Bait. Jeg prøvede flere andre farver i samme softbait og prøvede andre softbait i den nye farve...de rørte dem bare ikke. Jeg havde vel en 40-50 fisk i båden, mange mindre. Beholdte 8 pæne fisk mellem 1.5 - 3.2 kilo....og så er jeg lige igang med at støbe nogle flere af de gode haler for jeg mistede de 2 jeg havde med, den sidste i et kraftigt hug som sprang min 0.40 floucarbon :-(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar