torsdag den 20. maj 2010

Lidt mere Pighvar


Endnu en fin dag, selvom det ikke var så godt som igår.
Fiskemetoden er en spinnestang med et blank blink 20-40 gr. alt efter strømmen, 50-60 cm 0.45 forfang og 2 trekroge str. 8-10 til Tobis. Ingen perler,spinnerblade m.m., det filtrer bare sammen når man kaster i vinden.
Fiskene bliver fanget mellem 1.ste revle og stranden på 10-50 cm vand.
Prøvede i dag et Anchovy Special hoved til tobisen og en gennemløbswobler til kastevægt...skulle bare lige se hvordan den gik i vandet og bang huggede der en 2 kg`s hvarre....jeg blev så overrasket at jeg mistede den i vandkanten :-)
Havde endnu et hug og så skete der ikke mere de næste 2 timer og jeg skiftede plads. Der gik det bedre og jeg fik 5 pighvarre hvoraf jeg tog de 3 med hjem. De var dog ikke så store som igår, 2 stk. på 1,3 kg også en lille som havde indhaleret hele krogsættet. Så idag en medfisker som fik Pighvarre på bobleflåd og sildestrimmel.
Fiskeriet foregår på hele Vestkysten, hele vejen op til Skagen, så det er bare om at finde en plads....den plads jeg har fået af en kammerat holder jeg lidt for mig selv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar